Verdiepingsdag ‘omgaan met verbale agressie/ lastig klantgedrag’ ( 6 PE punten)

De verdiepingsdag is een vervolg op de 1 daagse basistraining. In de basistraining leerden we de de-escalerende interventies los van elkaar toe te passen. Tijdens deze dag gaat het veel meer om het leren ‘laveren’ tussen de verschillende interventies. Zo kun je je voorstellen dat je in een situatie komt waar je eerst de-escaleert omdat je ‘begrip getoond’ hebt, terwijl je even later toch duidelijk je ‘grens’ moet stellen om het gesprek niet uit de klauwen te laten lopen en vervolgens bedaart je klant, en dan ‘moet’ je weer meebewegen.

Lastige situaties die we allemaal tegen komen en die we niet zomaar de-escalerend tegemoet kunnen treden.

Daarom is er vandaag de hele dag een professionele trainingsacteur aanwezig die met de deelnemers ingewikkelder casuisitiek uitspeelt.

En daarbij behandelen we een gedeelte over arbeidsomstandigheden (psychosociale arbeidsbelasting), bespreken we hoe het de laatste tijd is gegaan in het omgaan met agressie en staan we met de deelnemers stil bij het eigen voorkeursgedrag.

Referenties

Reacties na drie dagen agressietraining: enorm prettige training; trainer en actrice erg warme personen, veilig oefenklimaat, interessante en leerzame training; veel afwisseling en humor bij zwaar onderwerp …”  lees verder »  – Stichting Wende ‘Opvang en Aanpak Huiselijk Geweld’