HOE DOE JIJ DAT NOU?/ omgaan met agressie van klanten

HOE DOE JIJ DAT NOU? is een spel dat bestaat uit 36 kaarten met vragen, stellingen, situaties en opdrachten. De vraag die je bij iedere kaart stelt, is simpel: “Hoe doe jij dat nou?”. Zodoende raak je aan de praat over allerlei situaties die bij jullie spelen.

Omgaan met lastig, naar, agressief, afwijkend gedrag van klanten is een hele klus en uitdaging. Het is een vrijwel dagelijks onderwerp van gesprek.

Hoe doet je collega het? Doet ze het anders, beter dan ik? Kan ik van haar leren? Of zij van mij? Talloze vragen en situaties zijn in de loop van de jaren waarin  ik groepen getraind heb, gepasseerd.

Ik heb een compilatie gemaakt van al die vragen en dilemma’s. Een kaartspel met de simpele titel: ‘HOE DOE JIJ DAT NOU?/ omgaan met agressie van klanten’.

Hier zie je een situatie die ik in  mijn praktijk als trainer van ‘omgaan met lastig en agressief gedrag van klanten’ ben tegengekomen. De deelneemster in kwestie was perplex en zeer verlegen met de situatie. Wat te doen ? Wat te zeggen ? Hoe houd je je klantrelatie goed ? Maar vooral de relatie met jezelf?

Bij de stellingen is het leuk en dynamisch om de deelnemers letterlijk een kant te laten kiezen. Dat kan je doen door op een flap aan de ene kant ‘EENS’ te schrijven en aan de andere kant ‘ONEENS’. Daarna kiest iedereen letterlijk positie. Zoals bij deze stelling:

Je kunt er per kaart voor kiezen om de deelnemer die ‘aan de beurt’ is te laten antwoorden of de kaart door de hele groep te laten beantwoorden. Zo is er de opdracht: ‘Teken een boze klant’. Je kunt je voorstellen dat je zo’n klant met z’n allen kunt tekenen of ieder zijn eigen ‘boze klant’.

Speel het spel zoals jij wilt !

Liever onder begeleiding ? Dat kan, mail info@schooltegenschelden.nl

Wil je HOE DOE JIJ DAT NOU? bestellen?

Wil je HOE DOE JIJ DAT NOU? samen met het PESTKWARTET bestellen?