SCHOOL TEGEN SCHELDEN begeleidt medewerkers in het omgaan met agressie van klanten en dat betekent helaas soms ook interne klanten. Denk maar aan pesten op de werkvloer. Uit CNV- onderzoek kwam naar voren dat 2 miljoen medewerkers worden gepest op het werk!
Als trainer heb ik veel gehoord, gezien en gevoeld aan misstanden in het werk, zoals :
- in het omgaan met agressieve klanten,
- in het kost wat het kost ‘de relatie met de klant goed houden’,
- in de wirwar van regels je proberen staande te houden,
- door het personeelstekort nog veel meer met agressie te maken krijgen,
- collega’s die elkaar het leven zuur maken door pestgedrag en intimidatie
- de toename van digitaal pesten
Om pesten op het werk en agressie van externe klanten gemakkelijker bespreekbaar te maken in teams, ontwikkelde ik drie spellen. Klik op de links voor meer informatie.
- Het spel ‘HOE DOE JIJ DAT NOU?/omgaan met agressie van klanten’ heb ik samengesteld vanuit mijn jarenlange ervaring als trainer, teamcoach en supervisor.
- Het Pestkwartet is een ludieke manier om thema’s over pesten met elkaar te bespreken. Van het pestkwartet is ook een Engelse versie (‘Anti-bullying game‘).
- Mijn nieuwste spel is het ‘Levend ganzenbord grensoverschrijdend gedrag’